Returer & Återbetalning

Returpolicy

Senast uppdaterad: 28 oktober 2025

Vi på NORDIQ vill att du ska känna dig helt trygg med ditt köp.
Därför erbjuder vi 30 dagars returpolicy – du har alltid 30 dagar på dig från det att du mottagit din beställning att begära retur.


Villkor för retur

För att en retur ska godkännas behöver följande uppfyllas:

  • Produkten måste vara i samma skick som när du mottog den.

  • Alla delar och tillbehör ska finnas kvar.

  • Du ska kunna uppvisa kvitto eller köpehandling.

👉 För att begära retur, kontakta oss på: nordiq.shop@hotmail.com

När din retur har godkänts skickar vi en returfraktsedel och tydliga instruktioner.
Observera att returer som skickas utan godkännande via mejl inte accepteras.


Skador & problem

Kontrollera alltid din beställning direkt vid mottagande.
Om produkten är defekt, skadad eller om du fått fel vara – kontakta oss omgående på nordiq.shop@hotmail.com, så hjälper vi dig snabbt och smidigt.


Ej returnerbara artiklar

Vissa produkter kan tyvärr inte returneras, till exempel:

  • Färskvaror (livsmedel, blommor, växter)

  • Specialbeställda eller personligt anpassade produkter

  • Hygien- och egenvårdsprodukter

  • Farliga material, lättantändliga vätskor eller gaser

  • Presentkort

Om du är osäker på om din produkt går att returnera – kontakta oss gärna innan du gör din retur.


Byten

Vill du byta en produkt?
Det enklaste sättet är att:

  1. Returnera varan du inte vill behålla.

  2. Lägga en ny beställning på den produkt du önskar istället.


Ångerrätt inom EU

Enligt EU-lagstiftning har du även rätt till 14 dagars ångerrätt utan att ange skäl.
Villkoren är desamma som vid vanlig retur – produkten måste vara i ursprungligt skick och med alla delar kvar.


Återbetalningar

När vi har mottagit och kontrollerat din retur meddelar vi dig om den godkänts.

Vid godkänd retur återbetalas beloppet automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar.
Observera att din bank eller kortutgivare ibland kan ta extra tid innan återbetalningen syns på ditt konto.

👉 Har det gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur och du ännu inte fått pengarna?
Kontakta oss direkt på nordiq.shop@hotmail.com.


📧 Frågor?

Vi finns här för att hjälpa dig!
Tveka inte att kontakta oss när som helst via:
nordiq.shop@hotmail.com

Med vänliga hälsningar,
Team NORDIQ